Proiecte

PROIECTE ETWINNING DESFĂȘURATE ÎN GRĂDINIȚĂ

În anul școlar 2021-2022, în cadrul grădiniței noastre se derulează patru proiecte internaționale eTwinning: ”Street Games”, ”Recycling tower”, ”Nature in my school” și ”Lessons hidden in mind games”, fiecare dintre aceste proiecte abordând o temă specifică.

Proiectul internațional „Street games” se adresează segmentului de vârstă 3-6 ani și are ca scop învățarea unor jocuri de stradă tradiționale, recunoașterea variantelor acestor jocuri în alte culturi, interacțiunea dintre diferite culturi și folosirea jocului in mediul educațional. Obiectivele proiectului sunt: învățarea distractivă, folosirea jocului în mediul educațional, interdisciplinaritatea, interculturalitatea și integrarea diferitelor instrumente web2.0 în procesul instrctiv-educativ. Preșcolarii din grupele mijlocie A (grupa Iepurașilor) și mare A (grupa Furnicuțelor) constituie grupul țintă al proiectului.

„Recycling tower” este un proiect internațional eTwinning destinat preșcolarilor cu vârste cuprinse între 3 și 6 ani. Participanți ai proiectului au fost preșcolarii grupei mijlocie A – grupa Iepurașilor. Scopul proiectului este conștientizarea în rândul copiilor a gradului de deteriorare în care se află planeta noastră și mediul înconjurător, formarea unor deprinderi de gestionare corectă a resurselor materiale și transmiterea conceptului de „reducere, reutilizare, reciclare”. De asemenea, proiectul urmărește sprijinirea unei abordări interdisciplinare a conținutului transmis prin activități originale, creative și distractive privind reciclarea și gestionarea deșeurilor. Principiul care stă la baza acestui proiect este următorul: „Pentru a lăsa copiilor o lume viabilă, trebuie să începem prin a-i educa!”. Prin educația pentru natură și mediul înconjurător, proiectul își propune crearea mediilor sociale, emoționale, cognitive și psihomotorii pentru copii.

În cadrul proiectului internațional „Nature in my school” au fost implicați anul acesta preșcolarii de la grupele mare A – Grupa Furnicuțelor, și copiii de la grupa mijlocie A – grupa Iepurașilor. Acest proiect și-a propus să insufle preșcolarilor noștri dragostea pentru natură și să le permită să petreacă mai mult timp afară, în natură, asumându-și responsabilități de „mici ecologiști” și devenind responsabili pentru natură și pentru toate creaturile vii care fac parte din ea. Ar trebui să învățăm copiii să planteze semințe sau răsaduri și să cultive plante în orice mediu adecvat și să își împărtășească experiențele și realizările, rezultatele muncii lor. Scopul nostru principal a fost de a crește persoane prietenoase cu natura, care protejează animalele și mediul înconjurător.

Printre proiectele desfășurate în acest an școlar în cadrul grădiniței noastre se numără și proiectul internațional eTwinning „Lecții ascunse în jocurile minții/Lessons Hidden in Mind Games”, care a implicat preșcolarii din grupa mare A în activități care le-au stimulat dezvoltarea cognitivă într-un mod atractiv și plăcut. Proiectul a avut ca scop dezvoltarea inteligenței copiilor și realizarea obiectivelor educaționale prin utilizarea jocurilor de inteligență. Publicul nostru a fost format din copii cu vârste cuprinse între 4 și 10 ani. În zilele noastre se așteaptă să educăm copii care să devină persoane care gândesc, pun la îndoială, își folosesc abilitățile de gândire la nivel înalt în toate domeniile vieții și care pot găsi soluții, luând deciziile corecte la problemele pe care le întâmpină, nu doar să fie niște persoane care învață memorând informație. În programele educaționale dezvoltate în concordanță cu această așteptare, se vede că în prim-plan sunt abordări alternative de predare și învățare care fac copilul activ cognitiv. Unul dintre cele mai importante elemente pentru ca preșcolarii să aibă un proces de dezvoltare sănătos este jocul – activitatea principală la vârsta copilăriei mici.

Grădinița noastră participă la Programul național „Citește-mi 100 de povești!”, derulat de Asociația OvidiuRo în parteneriat cu Ministerul Educației și cu Ministerul Culturii, sub egida proiectului „România Educată”, derulat de Administrația Prezidențială.

Programul sprijină atingerea țintelor strategice urmărite prin stimularea lecturii în rândul copiilor atât la grădiniță, cât și în familie, prin participarea acestora la diverse ateliere de lectură cu invitați adulți sau copii, evenimente, parteneriate, expoziții și alte activități care au ca scop formarea unor obiceiuri sănătoase de lectură.
Motivarea și interesul unui copil pentru lectură sunt determinate de formarea unei relații solide cu cartea, de dezvoltarea unor rutine de lectură de la cea mai fragedă vârstă. Prin lectură se dezvoltă vocabularul, imaginația copilului, inteligența emoțională, se pun bazele exprimării corecte din punct de vedere gramatical și se dezvoltă gândirea critică, se crește capacitatea de concentrare și de învățare.
Participarea la acest program va avea ca finalități și creșterea fondului de carte tipărită disponibil în unitatea de învățământ pentru activitățile de lectură, creșterea calității procesului instructiv educativ, a nivelului de competență profesională prin formarea cadrelor didactice implicate în program în spiritul desfășurării unor sesiuni de lectură adecvate, cu beneficii maxime pentru preșcolari, precum și creșterea vizibilității grădiniței în comunitate prin dezvoltarea parteneriatelor educaționale.

 

gradinita 15 sibiu citeste-mi 100 de povesti
Ai nevoie de informații suplimentare?

Contactează-ne

Fie ca este vorba despre locurile libere sau alte detalii îți stăm la dispoziție